Du är inte inloggad.
Jag har kollat igenom en hel del av de tutorials som tilldelats mig via blender.org och även de som finns här på forumet, och dessa är jättebra. Det känns dock som att det är jättehopp från den ena till den andra, om man får uttrycka sig så. Det är säkert en del av er här på forumet som såg min förfrågan om kurser 2008.
Sedan 2008 har jag hållit på med metallhantverk, och nu är jag här igen och vill verkligen lära mig 3d modellering. I grunden är jag konstnär och har hållit på med allt från teckning och målning till skulptering, och nu senast metallhantverk. Gävle högskola gav mig 404, så jag tar för givet att denna kurs inte finns längre, förvisso irrelevant för min del. Ja hur ska jag förklara mitt problem, jag har fattat "the basic concept" men sen tar det stopp. Min inlärningskurva ser antagligen inte ut som alla andras, jag har ADHD och dyslexi kan tilläggas, och jag behöver en mer "hands on approach". Finns det någon som vet var ett fysiskt klassrum eller en lärare kan handhållas?
Ska tilläggas jag bor i Skåne.
Här är gävle-sidan i alla fall: http://www.open3dcourse.se/
Hej, jag tuffar på i open3dcourse som Lucidor länkade till. Jag pluggar distans och tycker att takten är väldigt lugn. Dom tillhandahåller ett forum samt möjlighet att maila kursledaren med frågor etc.
Helt ok kurs för nybörjare till Blender 3D (samt lite Gimp!)
Bra att den passar. ![]()
vonfilmjölk skrev:
Jag har kollat igenom en hel del av de tutorials som tilldelats mig via blender.org och även de som finns här på forumet, och dessa är jättebra. Det känns dock som att det är jättehopp från den ena till den andra, om man får uttrycka sig så. Det är säkert en del av er här på forumet som såg min förfrågan om kurser 2008.
Sedan 2008 har jag hållit på med metallhantverk, och nu är jag här igen och vill verkligen lära mig 3d modellering. I grunden är jag konstnär och har hållit på med allt från teckning och målning till skulptering, och nu senast metallhantverk. Gävle högskola gav mig 404, så jag tar för givet att denna kurs inte finns längre, förvisso irrelevant för min del. Ja hur ska jag förklara mitt problem, jag har fattat "the basic concept" men sen tar det stopp. Min inlärningskurva ser antagligen inte ut som alla andras, jag har ADHD och dyslexi kan tilläggas, och jag behöver en mer "hands on approach". Finns det någon som vet var ett fysiskt klassrum eller en lärare kan handhållas?
härligt att lite mer folk med ADHD har hittat hit ![]()
tycker du ska kolla videotutorials, skit i att öppna ditt 3D software allt för ofta.
kolla på youtube, där finns massa video tutorials, bara kolla igenom dem en och en med lite dricka och tilltugg så kommer det med tiden.
jag har lärt mig allt med video tutorials då jag har lite svårigheter att läsa långa wiki's.
annars kan jag rekommendera att du går till biblioteket och lånar boken blender for dummies.
jag såg annars en annons om kurs här (IRL) på något av forum-sidorna.
4000-5000 tror jag priset låg på. återkommer hit om ja hittar det igen!
keep up that good work!
Hej.
Kursen som vi håller på HIG skall även gå nu i sommar, den 14 juni börjar den, allt enligt http://www.open3dcourse.se/
Varför det blev ett 404 vet jag faktiskt inte, men kursen finns upplagd bland alla andra universitetskurser i sverige.